online_pristup-min

Svaki ozbiljan poslodavac na današnjem tržištu rada aktivno pretražuje i pregledava SVE informacije koje su o potencijalnom zaposleniku dostupne na webu i društvenim mrežama. Ako ne želite da vas u startu diskvalificiraju, evo o čemu trebate voditi računa.

 

Kada je riječ o planiranju karijere, vaš osobni digitalni nastup jedna je od najbitnijih stavki kojoj morate posvetiti punu pozornost. Naime, za mnoge su poslodavce važnije informacije koje će dobiti pregledom profila potencijalnih zaposlenika na Facebooku, od onih koje su im prezentirane u životopisu i pismima motivacije. Sadržaj na osobnim profilima, ono što dijelite, komentirate i lajkate, kao i naizgled sitne stvari poput načina na koji koncipirate i pišete e-mailove – mogu i nerijetko jesu odlučujući čimbenik koji će vam osigurati posao. Stoga, u nastavku pročitajte kako se trebate predstaviti u online prostoru.

 

Profil na LinkedInu

Osobni profil na vodećoj svjetskoj poslovnoj društvenoj mreži vaše je najvažnije digitalno odredište kojemu se morate maksimalno posvetiti, bez obzira na to izlazite li na tržište rada prvi put ili želite promijeniti posao. Naime, za razliku od konciznog životopisa s kojim konkurirate za posao, online životopis koji kreirate na LinkedInu može (i mora) sadržavati sva vaša znanja, stečena iskustva i specijalizacije. Svaku od navedenih stavki obogatite dodatnim sadržajima poput linkova na stranice tvrtki u kojima ste radili i prezentacija projekata u kojima ste sudjelovali. Također, ako ste imali prijašnja radna iskustva, zamolite kolege da vam napišu nekoliko rečenica preporuke te redovito profil na LinkedInu ažurirajte informacijama o edukacijama i seminarima koje ste pohodili. Budući poslodavac znat će cijeniti činjenicu da radite na sebi, odnosno unaprjeđujete vlastita znanja i stječete nove vještine.

 

Komunikacija na Facebooku

Profil na Facebooku u pravilu je prvo što internetski pretraživači prikažu kad netko upiše vaše ime. Kako čak 1,9 milijuna Hrvata toj društvenoj mreži posvećuje dva sata dnevno, za očekivati je da će vaš budući poslodavac provjeriti kakve sadržaje komunicirate na Facebooku. Stoga ne želite da tamo pronađe vaše raspojasane fotografije iz noćnih provoda, žučne rasprave s tvrtkama i brandovima, ružne komentare na račun bilo koga, a ponajmanje bivših poslodavaca, ili pak stotine selfieja. Želite ostaviti dojam ozbiljne i odgovorne osobe koja zaslužuje povjerenje i radno mjesto pa, osim odabranih osobnih informacija, svakako dijelite sadržaje koji su vezani uz industriju u kojoj želite zaposlenje. Privatnosti na internetu nema pa koliko god sofisticirane alate Facebook nudio u zaštiti privatnosti, ne zanosite se time – sve što je o vama dostupno u online prostoru, potencijalni poslodavac će pronaći.

 

Život na Instagramu

Ako pored profila na LinkedInu i Facebooku posjedujete i kanal na Instagramu, gdje se od vas očekuje da dijelite osobne fotografije – budite pažljivi i umjereni u komuniciranju tih i takvih informacija.

Pokažite što volite, što vas zanima, na privatnom i poslovnom planu, ispričajte lijepu priču o sebi. Nemojte dijeliti fotografije koje ne želite da potencijalni poslodavac vidi, nemojte postavljati samo svoje selfije, kao ni citate i fotografije preuzete s interneta. Neka vaš profil na Instagramu bude vizualni prikaz vaših afiniteta i životnih situacija koje vas ispunjavaju i vesele.

 

Prvi kontakt

Na kraju, važno je da vodite računa i o tome na koji način komunicirati u e-mailovima prema potencijalnim poslodavcima. Važno je da vaša adresa bude vaše ime i prezime, a ne nadimci, omiljeni crtani junaci ili dobre vile. Također, bitan je i potpis u e-mailu koji treba sadržavati vaše ime, prezime i broj telefona u slučaju da vas žele kontaktirati, te linkove prema vašim profilima na društvenim mrežama jer time potencijalnim poslodavcima olakšavate pristup svim informacijama o vama koje mogu pridonijeti tome da vas odaberu za željeno radno mjesto.