hrana_za_mozak

Pripreme za mature, upise, prijemne, ispite, ali i učenje općenito, traže povećane funkcije mozga, što znači povećani unos hrane koja će tijelu osigurati dovoljno potrebnih nutrijenata za što bolju koncentraciju i pamćenje. Doznajte što i kako jesti u ovom stresnom periodu.

 

Svi znamo koliko hrana, dobra ili loša, utječe na naš fizički izgled, a sukladno tome postoji i hrana koja jača naš mozak, tj. njegove sive stanice. Antioksidansi, dobre masnoće i masne kiseline, vitamini i minerali pružaju potrebnu energiju u poboljšanju koncentracije, pamćenja i zaštiti mozga od nekih bolesti. Dakle, kada se hranimo zdravo i s cjelovitim namirnicama i svježe pripremljenim jelima, ne održavamo samo naš fizički izgled u top formi, već i naš um perfektnim poput švicarskog sata. Pročitajte koje su namirnice znanstvenici prozvali najboljima za mozak i dok čitate tekst, grickajte orahe koji su od pamtivijeka idealna namirnica za mozak.

 

Cikla

Cikla smanjuje upalne procese jer je bogata antioksidantima koji štite od raka i pomažu jetri i bubrezima u čišćenju tijela (krvi) od toksina. Prirodni nitrati iz cikle jačaju cirkulaciju i time protok krvi kroz mozak jačajući njegov rad. Kod većih psiho-fizičkih napora podižu razinu energije. Iako ih mnogi ne vole jer su ih jeli kuhane i kisele, sirova i naribana cikla u salati je prekrasno hrskava i slatka, a pečena u pećnici s lukom, batatom i feta sirom je poput jela iz najboljeg restorana s Michelinovim zvjezdicama.

 

Borovnice

Borovnice su u sezoni a one najbolje pokazuju kako male kuglice iz prirode donose pravo obilje vitamina C, K, vlakna i galsku kiselinu koja štiti mozak od prekomjernog stresa i degenerativnih procesa. Jedite ih kao prirodne bombone tijekom dana, ubacujte u doručak i u sve deserte, posebice one sirove.

 

Avokado

Avokado je sve popularniji (i jeftiniji) i kod nas što ga čini savršenim dodatkom u vašoj košarici. Ove voćke koje najčešće jedemo slane u salatama, umacima ili slatke u nekim desertima, sadrže puno monozasićenih masnoća koje smatramo zdravima jer održavaju šećer u krvi (glukozu) stabilnim čineći drže nas duže sitima, hrane mozak energijom i čine kožu blistavom. Sadrže i probavna vlakna koja nas također čine duže sitima njegujući probavni trakt. Sadrže i prirodnu folnu kiselinu (iz skupine vitamina B) te vitamin K koji u međusobnoj sinergiji štite mozak od moždanog udara sprječavajući nastanak krvnih ugrušaka u mozgu i jačaju kognitivne funkcije kao što su koncentracija i pamćenje. Iako su nutritivno vrlo kalorični zbog masnoća, sadrže vrlo malo šećera. Jedite avokado često.

 

Kakao

Sirova zrna kakaa su jedni od najboljih izvora flavonola koji imaju iznimno visoko antioksidantno i protuupalno djelovanje te snižavaju krvni tlak i jačaju cirkulaciju za zdravlje mozga i srca. Također sadrže i nešto kofeina pa će vas razbuditi tijekom dugih učenja, samo nemojte pretjerati i pojedite ih 3-6 komada. Dobra zamjena kakao zrnju je tamna čokolada s minimalno 70 posto ili više udjela kakao praha – što tamnija, to bolja.

 

Zeleni čaj

Zeleni čaj je idealna alternativa kavi koja, ukoliko se ne pije s oprezom, može uništiti koncentraciju i stvoriti ovisnost. Zeleni čaj, osim podizanja energije, pruža visoku dozu antioksidativnih tvari koje jačaju funkcije mozga i štite od degenerativnih i kancerogenih procesa u tijelu. Pijte ga toplog ili hladnog bez šećera.

 

Jaja

Jaja su jedna od najcjelovitijih namirnica na svijetu, a sasvim je svejedno jedete li ih kuhana, poširana ili pečena, svako jaje jača mozak. Jedno jaje, zavisno do tipa pripreme, donosi manje od 100 kalorija i vitamin B12 koji pomaže u pretvaranju glukoze u energiju.

Sardine, losos, skuša, bakalar, haringa, pastrva… Neke od njih su vrlo jeftine, a neke skuplje, no sve te ribe su bogate omega 3 masnim kiselinama koje održavaju mozak i krvne žile zdravima. Jedite ih kuhane, pečene u pećnici, konzervirane ili sirove, kako bilo donose zdrave masnoće, bjelančevine, minerale i vitamine i čine nas dugovječnima.