Svima je poznato da zdrava prehrana ima povoljan učinak na naše zdravlje. No, istraživanja su pokazala da za očuvanje zdravlja nije samo važno što, već i kada jesti!

Svako tijelo posjeduje biološki sat koji nam odašilje kemijske signale i regulira brojne tjelesne funkcije. „Prehrambeni sat” u našem tijelu tako ima funkciju sinkronizirati konzumaciju hrane s kemijskim reakcijama u tijelu.

Što to zapravo znači? U osnovi, to znači da se trebamo oduprijeti ustaljenom nagonu koji nas potiče na konzumaciju hrane u neoptimalno vrijeme. On se oblikovao u vremenima kada su zalihe hrane bile neredovite i nepouzdane, a pohranjivanje energije prednost koja je čovjeku omogućavala preživljavanje. U suvremeno doba kada je hrana ipak dostupnija, takve prehrambene navike imaju štetan utjecaj na zdravlje. Štoviše, povezuju se s povećanjem tjelesne mase, kroničnim bolestima i preranim starenjem.

Kako bismo uskladili prehranu s našim unutarnjim satom potrebno je slijediti ovaj jednostavan savjet – više jesti ranije, a manje kasnije. Ograničite vrijeme jedenja na razdoblje dnevne svjetlosti – odnosno 12 sati ili manje. I jedite više ujutro i sredinom dana, a manje u popodnevnim i noćnim satima.

Koliko god može zvučati banalno, tijelo će vam biti zahvalno ako mu date kalorije na početku, umjesto kasnije u danu te će vam uzvratiti boljim snom, većom energijom i općenito boljim zdravljem!

U nastavku vam donosimo prijedlog nekih namirnica koje su svakodnevno na našem meniju i savjet kada biste ih  trebali konzumirati.

dc

 TAMNA ČOKOLADA 

Konzumacija nekoliko kockica tamne čokolade za doručak osigurat će tijelo s antioksidantima koje smanjuju posljedice starenja i koje su dobre za vaše srce.

meat-1

MESO

Meso je izvrstan izvor bjelančevina i željeza koji opskrbljuje sve stanice u tijelu s kisikom i zbog toga je optimalan odabir za ručak. Imajte na umu da je potrebno oko pet sati da bi se meso probavilo. Konzumacija mesa u večernjim satima narušava rad probavnog sustava i ometa san.

variety_nuts

ORAŠASTI PLODOVI

Ako pojedete 30 grama orašastih plodova za ručak (otprilike jednu šaku) tijelo ćete opskrbiti s omega 3 masnim kiselinama koje reguliraju krvni tlak, održavaju elasticitet krvnih žila i blagotvorno djeluju na pluća.  S obzirom na to da orašasti plodovi obiluju mastima i kalorijama, konzumaciju ovog voća u kasnim večernjim satima tijelo će pretvoriti u masne naslage.

orange

NARANČE

Naranče su idealno rješenje za međuobrok. Osim što potiču rad probave, ubrzavaju metabolizam te sagorijevaju masne naslaga.

193

JABUKE

Pektin u kori jabuka potiče rad crijeva, pa se preporučuje konzumirati tijekom jutra. Budući da je pektin teško probaviti, izbjegavajte konzumirati ovo voće u večernjim satima.

potato

KRUMPIR

Krumpir je bogat mineralima, a njegov škrob snižava razine kolesterola u krvi. Krumpiri imaju čak dva do tri puta više kalorija od ostalog povrća, pa bi trebali jesti ovu namirnicu u vrlo umjerenim količinama i izbjegavati konzumaciju u večernjim satima.

cheese

SIR

Konzumirate li sir u umjerenim količinama te u jutarnjim satima, on može spriječiti nadutost organizma i dobivanje kilograma. No, sir se teško probavlja, pa može omesti san ako ga jedete u večernjim satima.

Autor: POU Andragog